Michał Kosakowski

Obrazek użytkownika Michał Kosakowski

Magister psychologii, doktorant w Instytucie Psychologii UAM. Członek Polskiego Towarzystwa Nauk o Człowieku i Ewolucji. Na co dzień pracuje wLaboratorium Psychofizjologii Zdrowia UAM.

Pasjonuje go psychologia ewolucyjna, zwłaszcza ewolucyjna psychologia religii, i psychologia anomalistyczna. Prowadzi bloga "Wieści z Planety Małp" na którym przybliża odkrycia psychologiczne. Popularyzuje psychologię i sceptyczne podejście do świata na prelekcjach festiwalach naukowych i konwentach fantastyki.

W wolnych chwilach pochłania fantastykę naukową i literaturę pseudonaukową. Przy każdej okazji fotografuje poznański street art, relaksuje się podczas wędrówek górskich i wycieczek rowerowych.

Artykuły autora

Pomiędzy łagodnym upośledzeniem poznawczym a chorobą Alzheimera

Dodano 01/04/17 przez Michał Kosakowski w kategorii Doniesienia naukowe

Choroba Alzheimera (ang. Alzheimer’s disease, AD) jest najbardziej rozpowszechnioną współcześnie formą otępienia. Liczba zachorowań rośnie wraz ze starzeniem się społeczeństw i w miarę wzrostu przeciętnej długości życia.

Mózg psychopaty - recenzja książki Jamesa Fallona

Dodano 12/14/16 przez Michał Kosakowski w kategorii Recenzje
Mózg psychopaty - recenzja książki Jamesa Fallona

To bez wątpienia książka o mózgu. Mózgu znajdującym się obecnie wewnątrz czaszki Jamesa Fallona, amerykańskiego psychiatry i neurobiologa. Jest to swego rodzaju biografia tego konkretnego egzemplarza.

5 mitów na temat psychopatii

Dodano 12/08/16 przez Michał Kosakowski w kategorii Neuropsychologia
5 mitów na temat psychopatii

Urzekający buntownik kpiący sobie z norm obyczajowych, co rusz rzucający wyzwanie losowi. Bezlitosny morderca z kamienną twarzą zabijający swoje ofiary. Bezduszny szef lub wyjątkowo rywalizacyjnie nastawiony kolega z pracy.

Wyraźniejsze sylaby pomagają wcześniakom w przetwarzaniu dźwięków mowy

Dodano 10/25/16 przez Michał Kosakowski w kategorii Doniesienia naukowe
Wyraźniejsze sylaby pomagają wcześniakom w przetwarzaniu dźwięków mowy

Kontrolowane zmiany w brzmieniu sylab mogą usprawniać ich przetwarzanie przez mózgi wcześniaków z zagrożeniem nieprawidłowościami rozwoju językowego.

Dysfunkcje seksualne w chorobach centralnego układu nerwowego

Dodano 10/21/16 przez Michał Kosakowski w kategorii Doniesienia naukowe
Dysfunkcje seksualne w chorobach centralnego układu nerwowego

Chociaż dysfunkcje seksualne nierzadko dotykają pacjentów i pacjentki z chorobami ośrodkowego układu nerwowego, trudno o metody ich leczenia, które miałyby mocne poparcie w wynikach badań. Najlepszej jakości dane uzyskano jedynie dla leczenia zaburzeń erekcji.

Ojciec ADHD nie uznał jej za nieistniejącą chorobę

Dodano 10/16/16 przez Michał Kosakowski w kategorii Neuropsychologia
Ojciec ADHD nie uznał jej za nieistniejącą chorobę

W publikacjach internetowych szeroko rozpowszechniona jest informacja o tym, że Leon Eisenberg, przez niemiecką prasę określony mianem „ojca ADHD” przyznał, iż choroba ta w rzeczywistości nie istnieje.

W kontekście emocji

Dodano 09/25/16 przez Michał Kosakowski w kategorii Doniesienia naukowe
W kontekście emocji
Niedawne badanie z wykorzystaniem EEG przeprowadzone na ośmiomiesięcznych niemowlętach uprawdopodobnia tezę, że dla odczytywania emocji z twarzy duże znaczenie ma kontekst, a w szczególności to, co komunikuje całe ciało.