Michał Zwiefka

Obrazek użytkownika Michał Zwiefka

Student dwóch kierunków na Uniwersytecie Gdańskim - psychologii oraz neurobiologii.

Pasjonuje go sport - w szczególności kalistenika. Na styku tych dwóch pasji kształtują tematy, o których może rozmawiać godzinami - jak mózg wpływa na ciało i jak ciało wpływa na mózg. Efekt placebo, nocebo czy medytacja - tak, to jest to; ale także bardziej specyficznie -  efekt treningów areobowych na poprawę ukrwienia mózgu (co stara się zwykle przetestować na sobie - ostatnio złamał barierę 2km/40min na basenie).

Artykuły autora

Szkiełko i oko widzi serce. O tym jak neuronauka bada metafory

Dodano 05/25/17 przez Michał Zwiefka w kategorii Doniesienia naukowe
Szkiełko i oko widzi serce. O tym jak neuronauka bada metafory

Neurolingwistyka to mulidyscyplinarna dziedzina nauki badająca mechanizmy neuronalne odpowiedzialne za rozumienie, przetwarzanie i produkcję wypowiedzi. Historycznie wywodzi się z afazjologii, dyscypliny badawczej zajmującej się upośledzeniem języka wynikającym z uszkodzenia mózgu np.

Niewypowiedziane oblicze leczenia choroby Parkinsona

Dodano 05/12/17 przez Michał Zwiefka w kategorii Doniesienia naukowe
Niewypowiedziane oblicze leczenia choroby Parkinsona

Według danych epidemiologicznych choroba Parkinsona jest drugą najczęściej występującą chorobą neurodegeneracyjną (zaraz po chorobie Alzheimera), dotyka ona około 0,3% populacji ogólnej.

Naukowcy stworzyli samouczącą się elektroniczną synapsę?

Dodano 05/03/17 przez Michał Zwiefka w kategorii Doniesienia naukowe
Naukowcy stworzyli samouczącą się elektroniczną synapsę?

Zapewne większość z nas kojarzy scenę z Matrixa, gdzie Neo podłączony do komputera błyskawicznie nabywa nowe umiejętności. Wszyscy zdajemy sobie sprawę, że to czysta fikcja; opublikowane niedawno badanie zmienia tę scenę z fiction w science-fiction.

Dusza włożona w mózg, czyli neurobiologiczne podstawy duchowych przeżyć

Dodano 05/01/17 przez Michał Zwiefka w kategorii Doniesienia naukowe
Dusza włożona w mózg, czyli neurobiologiczne podstawy duchowych przeżyć

Pod koniec lat 80. XX wieku wyodrębniła się nowa dziedzina nauki – neuroteologia. Umowną datą jej powstania jest rok 1984, kiedy to został opublikowany pierwszy artykuł ze słowem neuroteologia zawartym w tytule.

Serotonina i jej wpływ na zachowanie myszy

Dodano 04/20/17 przez Michał Zwiefka w kategorii Doniesienia naukowe
Serotonina i jej wpływ na zachowanie myszy

Serotonina – kto z nas o niej nie słyszał? Nazywana hormonem szczęścia, często nie do końca słusznie łączona z czekoladą, gdyż ta jej nie zawiera, natomiast dzięki fenyloetyloaminie zawartej w niej poziom serotoniny i endorfin po zjedzeniu czekolady faktycznie rośnie.