Maciej Dulewicz

Obrazek użytkownika Maciej Dulewicz

Miłośnik nauki i przyrody, a także fotografii analogowej i kulinariów. Studiował teologię (PWTW Bobolanum), filozofię (UwB i UJ), kognitywistykę (UJ) i neurobiologię (UJ). Współpracownik Centrum Kopernika Badań Interdyscyplinarnych i stażysta w firmie Voxel. Zainteresowania i wykształcenie skupiają się na problemach neuropsychologii, w szczególności neuroestetyki, neurobiologicznych podstawach percepcji wzrokowej, świadomości oraz religijności. Obecnie zgłębia modele chorób neurodegeneracyjnych i możliwości ich wczesnego wykrywania z wykorzystaniem fMRI i PET. W wolnym czasie trenuje kolarstwo, gotuje i rozwija umiejętności baristyczne pijąc coretto.

Artykuły autora

Umysły architeków i architekura mózgu. Jak mózg radzi sobie z architekturą i designem?

Dodano 09/02/17 przez Maciej Dulewicz w kategorii Doniesienia naukowe

Miasta, w których żyjemy i otaczające nas budynki, często poprzeplatane jedynie skrawkami zieleni, wpływają nie tylko na całe środowiska, lecz także na te „najmniejsze”, czyli nasze mózgi.

Zidentyfikowano metodę, która może pomóc w leczeniu choroby Alzheimera?

Dodano 08/27/17 przez Maciej Dulewicz w kategorii Doniesienia naukowe
Zidentyfikowano metodę, która może pomóc w leczeniu choroby Alzheimera?

Badania nad chorobą Alzheimera najczęściej sprowadzają się do molekularnego badania tkanki mózgowej pobieranej bezpośrednio po śmierci pacjenta (postmortem).