Agnieszka Popczyk-Herok

Obrazek użytkownika Agnieszka Popczyk-Herok

Ukończyła psychologię stosowaną na Uniwersytecie Jagiellońskim oraz całościowe szkolenie z zakresu psychoterapii w Krakowskim Centrum Psychodynamicznym. Od kilku lat pracuje diagnostycznie i terapeutycznie z pacjentami dorosłymi o różnej diagnozie w ramach Poradni Zdrowia Psychicznego. Pacjentami ośrodka coraz częściej są pacjenci, u których objawy psychiatryczne współwystępują z symptomami neurologicznymi, min. z tego powodu w zeszłym roku podjęła i ukończyła szkolenie w ramach studiów podyplomowych zakresu Neuropsychologii klinicznej (SWPS). Zawsze stara się patrzeć na trudności pacjentów całościowo. Od niedawna pracuje także z małymi pacjentami – dziećmi, w terapii których znajomość doniesień z zakresu neuropsychologii bywa nieoceniona. Poszerzanie wiedzy z zakresu neuropsychologii uważa za szansę na zwiększenie mojej skuteczności jako terapeuty.

Jest towarzyska. Jej wolny czas to często czas spędzany z bliskimi osobami. Także aktywnie – zimą jeździ na nartach, latem przerzuca się na kije do nordic walking i rower, jeśli ma okazję to także żagle. Lubi czytać i oglądać filmy, często takie których fabuła bez udziału własnej interpretacji mogłaby wydawać się splotem zawiłych wątków, które do niczego nie prowadzą.

Artykuły autora

Męski problem w chorobie Huntingtona. Zaburzenia seksualne wśród mężczyzn z diagnozą choroby Huntingtona

Dodano 02/10/17 przez Agnieszka Popczyk-Herok w kategorii Doniesienia naukowe

Choroba Huntingtona (HD) charakteryzuje się głównie występowaniem zaburzeń związanych z ruchem (motorycznych), zmian związanych z funkcjonowaniem poznawczym oraz zachowaniem (opisywanych często jako zmiany w obrębie osobowości pacjenta).

Korzyści i koszty przywrócenia kontekstu dla sprawności pamięci epizodycznej

Dodano 01/28/17 przez Agnieszka Popczyk-Herok w kategorii Doniesienia naukowe
Korzyści i koszty przywrócenia kontekstu dla sprawności pamięci epizodycznej

W pamięci epizodycznej zapisywane są specyficzne, indywidualne doświadczenia każdej jednostki osadzone w kontekście czasu i miejsca będących tłem dla uprzednich wydarzeń.

Elastyczność kontroli poznawczej a dwa układy sygnałowe u człowieka

Dodano 01/12/17 przez Agnieszka Popczyk-Herok w kategorii Doniesienia naukowe
Elastyczność kontroli poznawczej a dwa układy sygnałowe u człowieka

Myślenie jest dynamicznym, złożonym procesem składających się z wzajemnych transformacji pomiędzy bodźcami czuciowymi a symbolami ujmującymi w logiczny i uporządkowany system świat wrażeń.

Lactobacillus plantarum – dobroczynna bakteria w walce z niepokojem i stresem

Dodano 12/26/16 przez Agnieszka Popczyk-Herok w kategorii Doniesienia naukowe
Lactobacillus plantarum – dobroczynna bakteria w walce z niepokojem i stresem

Zaburzenia adaptacyjne wywołane stresem oraz zaburzenia lękowe należą do grupy najczęściej stawianych diagnoz psychiatrycznych. Symptomy wspomnianych zaburzeń dotyczącą zarówno dzieci, jak i pacjentów dorosłych.

Co wiemy o stwardnieniu rozsianym? O związku pomiędzy występowaniem apatii i zaburzeń funkcji wykonawczych w SM

Dodano 11/20/16 przez Agnieszka Popczyk-Herok w kategorii Doniesienia naukowe

Stwardnienie rozsiane (SM) jest chorobą układu nerwowego, która często dotyka ludzi stosunkowo młodych. Obok typowych objawów neurologicznych w jej przebiegu obserwuje się ponadto obniżenie jakości funkcjonowania poznawczego oraz symptomy ze spektrum zaburzeń psychiatrycznych.