Agnieszka Popczyk-Herok

Obrazek użytkownika Agnieszka Popczyk-Herok

Ukończyła psychologię stosowaną na Uniwersytecie Jagiellońskim oraz całościowe szkolenie z zakresu psychoterapii w Krakowskim Centrum Psychodynamicznym. Od kilku lat pracuje diagnostycznie i terapeutycznie z pacjentami dorosłymi o różnej diagnozie w ramach Poradni Zdrowia Psychicznego. Pacjentami ośrodka coraz częściej są pacjenci, u których objawy psychiatryczne współwystępują z symptomami neurologicznymi, min. z tego powodu w zeszłym roku podjęła i ukończyła szkolenie w ramach studiów podyplomowych zakresu Neuropsychologii klinicznej (SWPS). Zawsze stara się patrzeć na trudności pacjentów całościowo. Od niedawna pracuje także z małymi pacjentami – dziećmi, w terapii których znajomość doniesień z zakresu neuropsychologii bywa nieoceniona. Poszerzanie wiedzy z zakresu neuropsychologii uważa za szansę na zwiększenie mojej skuteczności jako terapeuty.

Jest towarzyska. Jej wolny czas to często czas spędzany z bliskimi osobami. Także aktywnie – zimą jeździ na nartach, latem przerzuca się na kije do nordic walking i rower, jeśli ma okazję to także żagle. Lubi czytać i oglądać filmy, często takie których fabuła bez udziału własnej interpretacji mogłaby wydawać się splotem zawiłych wątków, które do niczego nie prowadzą.

Artykuły autora

Emerytura? To więcej czasu by ćwiczyć!

Dodano 10/03/17 przez Agnieszka Popczyk-Herok w kategorii Doniesienia naukowe
Emerytura? To więcej czasu by ćwiczyć!

Wpływ ćwiczeń aerobowych na jakość połączeń neuronalnych w korze czołowej i ciemieniowej oraz ich związek z obserwowanym poziomem sprawności ruchowej.

Jak zmyć grzechy? Metafora o neurobiologicznych podstawach

Dodano 09/09/17 przez Agnieszka Popczyk-Herok w kategorii Doniesienia naukowe
Jak zmyć grzechy? Metafora o neurobiologicznych podstawach

Pamiętacie Lady Makbet? Co ma wspólnego z badaniami z zakresu neuronauk? Okazuje się, że zaskakująco dużo.

Czy mózg wchodzi w dialog? O synchronizacji mózgowej w czasie mówienia i słuchania.

Dodano 08/21/17 przez Agnieszka Popczyk-Herok w kategorii Doniesienia naukowe

Komunikacja słowna składa się z dwóch nierozerwalnie ze sobą połączonych procesów – mówienia, czyli tworzenia komunikatu oraz słuchania, a więc jego odbioru. W opisywanym badaniu (A. Perez, M.Carreiras, J.A.

W zdrowym ciele, zdrowy mózg!

Dodano 08/20/17 przez Agnieszka Popczyk-Herok w kategorii Doniesienia naukowe
W zdrowym ciele, zdrowy mózg!

...czyli o efekcie ćwiczeń fizycznych na metabolizm mózgowy i objętość istoty szarej u starszych dorosłych

Modelowanie depresji u zwierząt - skuteczność i użyteczność programów badawczych w kontekście leczenia depresji

Dodano 04/10/17 przez Agnieszka Popczyk-Herok w kategorii Doniesienia naukowe

Modele zwierzęce od lat są stosowane jako metoda badań laboratoryjnych zmierzających do poznania natury oraz metod leczenia stanów psychopatologicznych przebiegających w organizmie.  Zakłada się, że określone zmiany zachowania zwierząt wywołane w warunkach eksperymentalnych moż

Męski problem w chorobie Huntingtona. Zaburzenia seksualne wśród mężczyzn z diagnozą choroby Huntingtona

Dodano 02/10/17 przez Agnieszka Popczyk-Herok w kategorii Doniesienia naukowe

Choroba Huntingtona (HD) charakteryzuje się głównie występowaniem zaburzeń związanych z ruchem (motorycznych), zmian związanych z funkcjonowaniem poznawczym oraz zachowaniem (opisywanych często jako zmiany w obrębie osobowości pacjenta).

Korzyści i koszty przywrócenia kontekstu dla sprawności pamięci epizodycznej

Dodano 01/28/17 przez Agnieszka Popczyk-Herok w kategorii Doniesienia naukowe
Korzyści i koszty przywrócenia kontekstu dla sprawności pamięci epizodycznej

W pamięci epizodycznej zapisywane są specyficzne, indywidualne doświadczenia każdej jednostki osadzone w kontekście czasu i miejsca będących tłem dla uprzednich wydarzeń.

Elastyczność kontroli poznawczej a dwa układy sygnałowe u człowieka

Dodano 01/12/17 przez Agnieszka Popczyk-Herok w kategorii Doniesienia naukowe
Elastyczność kontroli poznawczej a dwa układy sygnałowe u człowieka

Myślenie jest dynamicznym, złożonym procesem składających się z wzajemnych transformacji pomiędzy bodźcami czuciowymi a symbolami ujmującymi w logiczny i uporządkowany system świat wrażeń.

Lactobacillus plantarum – dobroczynna bakteria w walce z niepokojem i stresem

Dodano 12/26/16 przez Agnieszka Popczyk-Herok w kategorii Doniesienia naukowe
Lactobacillus plantarum – dobroczynna bakteria w walce z niepokojem i stresem

Zaburzenia adaptacyjne wywołane stresem oraz zaburzenia lękowe należą do grupy najczęściej stawianych diagnoz psychiatrycznych. Symptomy wspomnianych zaburzeń dotyczącą zarówno dzieci, jak i pacjentów dorosłych.

Co wiemy o stwardnieniu rozsianym? O związku pomiędzy występowaniem apatii i zaburzeń funkcji wykonawczych w SM

Dodano 11/20/16 przez Agnieszka Popczyk-Herok w kategorii Doniesienia naukowe

Stwardnienie rozsiane (SM) jest chorobą układu nerwowego, która często dotyka ludzi stosunkowo młodych. Obok typowych objawów neurologicznych w jej przebiegu obserwuje się ponadto obniżenie jakości funkcjonowania poznawczego oraz symptomy ze spektrum zaburzeń psychiatrycznych.